Wednesday, October 8, 2008

MENJAWAB SEGALA BENTUK PERSOALAN

Setelah sesi mesyuarat dan diskusi, maka peguam Queennana sendiri iaitu MIMIPHARMA menjawab segala bentuk persoalan.

Dari Mimi Pharma:

To Fiebie Rosa

Pertama
Uol tak rasa ke posting uol berunsur mencucuk atau uol betul2 IKHLAS? kalau ikhlas perjelaskanlah ikhlas yang bagaimana?, kalau dah tahu IKHLAS tu terlalu subjektif untuk ditaksifrkan buat apa buang masa cakap pasal ikhlas.. dalam posting Queennana pun sudah dinyatakan tentang konsep subjektif. Kalau nak faham lagi mengikut satu pandangan bahawa ikhlas ini bagaimana ibarat seekor bayi semut hitam yang berada atas batu hitam di dalam gua yang gelap gelita yg dilihat oleh seorang buta.. betapa sukarnya untuk nampak ikhlas itu mcm mana. Tapi masih lagi ada pihak cuba untuk membahaskan isu adakah sms ikhlas atau tidak. Habis sms ikhlas kena ada gambar artist aaron aziz ke baru dikatakan ikhlas.. Nyatakan lah cara yg bagaimana nak minta maaf secara ikhlas. Tidak di ketengahkan juga dalam posting u ol baru baru ni..

Kedua:

Bidasan secara rangkuman keseluruhan fakta,

Pertama melihat kepada bidasan konsep

Diawal posting menceritakan tentang konsep minta maaf bermula dari satu langkah, anologi kunci kereta, cikcur dan sebagainya pasal perkembangan teknologi dari kad raya hinggalah menjadi sms. Dan mengatakan sms paling mudah tetiba mengkaitkan mudah dengan ikhlas........
Persoalanya di manakah konotasi bermula dengan langkah pertama dengan konsep minta maaf itu, langsung tidak diperjelaskan. To abbybosh : inilah dinamakan permainan retorik bahasa yang sebenar, Lari konti.. tertolak ajaran Kung Fu Tze yang bukan saja Tuanya dah mati malah segala bentuk kitab dan sarjana di bakar berabad lamanya. Kerana apa? kerana yakin kitab Matla Al – Badarain lebih wajar dibaca. Konsep dah pun tunggang terbalik dan GULING BERGULING..

Bidasan fakta yang pertama:

Bagaimana teori komunikasi hanya menyatakan hanya untuk memastikan mesej sampai dengan medium yg berkesan yang dipilih. Bagaimana pula dengan analisis komunikasi terhadap fungsi, peranan dan kesan terhadap sasaran merangkumi aspek ketepatan informasi yang ingin di samapaikan tidak pula disentuh, siapa yang bersifat selective perception. Maka jelas siapa yang tak beretika. menjerat diri ke?..

Bidasan kedua:
Konsep lebih tidak beretika bila membuat generalization dan assumption based on what we want to believe atau we selected to believe.. habis pemilihan dan sesi pengagungan terhadap ajaran Kung Fu Tze mengatakan, "a journey of a thousand miles, start with the first step" siapa yang believe bukan uol ke?… hampir menjerat leher sendiri., malah etika sebenar untuk membuat assumption tidak pula dinyatakan.. PERJELASKAN…

Bidasan ketiga
Isu keikhlasan dalam meminta maaf, keseluruhan posting banyak menceritakan bagimana susahnya untuk meminta maaf.. uol ikhlas tak ikhlas Tuhan je yang tahu uol. Pasal terlalu subjektif sudah pun Queen jelaskan dalam posting terdahulu, posting uol banyak membahagi contoh sms semasa memandu belajar dan paling keji semasa berak. Isinya mana?. kalau uol boleh jelaskan ikhlas itu syarat dan had nya bagaimana ajarlah kami…
Maka jelas lah, posting terdahulu mak katakan SMS adalah hanya salah satu medium. Dan lebih afdal jika bersemuka, tu adab meminta maaf saja abbyboosh.. Jgn salah angap dengan hukum, hukum kena Tanya Ustaz mak tidak mahir , Malah bersua muka berlaga laga pipi sehari sebelum balik kampong pun masih lagi ada emosi tersimpan.. yang meminta maaf tidak kiralah apa teknologi yang ingin dipakai jika penerima maaf itu memang redha dan betul2 untuk memaafkan terpulang kepada individu, telah juga dinyatakan dalam posting terdahulu.. terlepas pandang ke uol atau baca dalam keadaan tergesa-gesa.. mengapa mak tekan kan hanya memaafkan itu penting kerana dalam Al Quran banyak menegaskan pasal memaafkan dan tidak pula pasal meminta maaf, kerana dalam surah Al Imran sendiri Allah menyebut Yang betapa sayangnya Allah kepada hambanya yang bersifat memaafkan. ayat ke berapa sila rujuk tafsir Al-Quran.

Bertemu kita di sesi pembidasan analogi,

Analogi paling naif, tentang meminta maaf tidak semudah disangka, bagaimana gunung diterbalikan atau adam dihalau dari syurga. Raguan anologi, Uol ambil anologi ini seolah ingin menyatakan Allah tidak memaafkan dengan memberi pembalasan, uol kena faham pembalasan dengan konsep pengajaran adalah lain. Sebab ada hikmah disebalik apa yg terjadi, hikmah yg mak Nampak bahawa hantarnya adam kedunia kerana kesilapan hawa maka diberi pengajaran berhati2 dengan godaan perempuan. Sapa yg mengambil contoh umat akhir zaman dan kita semua lah. Jangan tersilap tafsiran..Mak takut tapi mak tak larikkkk.

Analogi kedua,

Perang dunia pertama Hitler kepada presiden amerika dan sms, uol sms takde waktu itu daaa, dan kalau nak analogi maaf dikaitkan dengan perang mak sarankan jangan samakan perang kristian sesame kristian ambik perang salib uol.. kerana semasa perang salib resolusi berdamai (ala ala mintak maaf) di tuntut oleh pihak Islam terdahulu akibat tidak dterima oleh pihak kristian lah berlakunya perang.

Anologi ketiga,

Meminta maaf kepada yang arif .. dah kenapa bunuh orang lain nak gi minta maaf dengan hakim.. sapa hakim tu.. Wali Songo dari darah jawa ke?.. begini uol kalau betul2 nak mintak maaf dalam kes ini BERTAUBAT NASUHA oul bukan taubat light2 Sugi. Pasal hukum dia kena Tanya Ustaz.

Masih kurang pandai bermain analogi..

Analogi lain seperti sms RM0.15, 1 sen active5 yg sekarang active 10, 8 pax, pengenapan 5 sen, moral education yg separuh jalan cita mak anggap analogi picisan kerana tidak ada kolerasi dengan kenyataan uol…Kaji dulu uol.

Arena terakhir menjawab persoalan.. kerana banyak sangat persoalan nampaknya..

Persoalan pertama:
jika sms syahdu ingin dipertandingkan kenapa hanya mengambil kira sms CEO Queen Nana, sahaja, dan bukan SMS kesemua ahli kebun getah?

Kalau oul berhati IKHLAS mengikut prespektif oul seharusnya uol memberi cadangan dan terus menghantar permohonan mana 2 sms uol yg layak nak ditandingkan.. bukan nya mempersoalkan..

Persoalan kedua:

Adakah queen nana akan membeli sendiri hadiahnya tanpa meminta sumbangan dari ahli lain untuk hadiah sms paling syahdu, atau adakah queen nana akan membuat parti sendiri untuk memberi anugerah bersifat peribadi?

Tugas CEO, menjalankan aktiviti tahunan, kalau rasa ahli KG tu bayar lah yuran parti tahunan. Apa masalahnya.. kalau ada yg tersurat jelaskan senang mak jawab.
Dari: MIMIPHARMA dan tiada kaitan dengan Queen Nana..
reference: 1) Akta hasutan dan cucukan 2002 pindaan 2008
2) Himpunan analogi agung karangan Lukman Samsani (x bf mak yg dah mati)
3) Ajaran kitab kitab lama Al Ghazali Khodrowi
4) Journal Hari Raya diambang syawal 2005 publication.
5) Manuskrip Arkib Jajahan Hitler. edisi ke5
6) Buku Teori Komunikasi dan Informasi negara Zimbabwe
7) Buku Teks Pendidikan Moral Tahun Satu
8) Journal LOVE vs SORRY.
TU Sajorkkkkkkkk




44 comments:

Sister of St Angelic said...

aiii..bosan lah pidato bahas whats not, zaman sekolah menengah dah lepas weih, wake up 'yang arif'!

Sister of St Angelic said...

Ello, kadang2 tak payah tulis panjang2 atau hint2, don't complicate things. Klu rasa nak mintak yuran internet tertangguh, tak payah nak tunggu ada isu with that person and aibkan org tu dibelakang. Klu nak mintak contribution, SAY IT CLEAR klu dah hint2 tak jelas.Cara pun kena betul - "mak nak masak, contribute noks!", bukan "aihh, xde contribution kerss?"
And if RM5 is not enough, just say "tak cukup noks" and we'll not have this issue here today, senangkan, mak tak faham kenapa susah sgt sedangkan uols boleh mengarut berapa page ntah and waste ur time even writing it, when u have other important things to do and to think about! Really dun understand, when u can throw out whatever shit abt communication in here, but in practical lu pikir la sendiri!

Mistressluvbondage said...

Dear Mimi

I welcomes your decicive appearance and declaration
I also knew since black out with Ms Chub pioneer
and you repeat it again with NangNak
but yet you stil show your honesty to KB
I am also very felt on my KB that why you have advantages
either coz of someone or you can afford of losing one
priority frens again, then you repeatedly again move and flying
like a butterfly...runing n keep runing
Ironic there, yet certain ppl in KB fails to solve on
proper trail of your motivational ground
Please talk with your owh heart and not with your own hand
Yet, i hope that you will brought a positive drama to KB
not on a desperate rush for survival
it seem you willing to do anything to stay alive
In the spirit of this holy month of syawal, im urging those involved
in this conspiracy to repent and come clean before its too late.
Semua kwn2 mak
Syabas mimi, berani kerana benar!!!!

@way said...

1) Akta hasutan dan cucukan 2002 pindaan 2008


Daa dinch wujud ok.... (uoll suka reka cipta)

Adakah konotasi, analogi anda pun main hentam kormo sajork.....

Well kata based on fact dan kajian...macam mana inehhh ingat senang nak pinda akta dik non ooiiii...

Yang HEM pasti uoll mesti ada konotasi dan analoginya cukup mudah...

Ala-ala perbahasan dekat DEWAN SERI BUDIMAN ker uoll....

HEM pasti uoll teringin nak melontarkan hujah well i agree ikhlas is subjective...

Kau nangis muntah darah pun kalau org kata tak ikhlas, tak ikhlaslah...

Well muhasabah diri lebih baik...duduk umah diam-diam.

Tuuu lah bila dah ramai sangat mula lah ada IRI IRI irisan hati...

Kalau makan hati... sendiri mahu ingatlah...

9 inch.....

Fiebie said...

apa yang mak cakap itu semua salah kah?

apakah tujuan debat untuk menegakkan benang yang basah, atau mencari kebenaran?

Dan adakah mak nampak berdebat (dengan data-data dan teori yang palsu)?

if you want to be an academician, be like one.

queennana said...

Begini uol kalau masih lagi kabur... matlamat posting sama, konsep debat cuma satu pendekatan. ingat seorang acedemician senang nak faham bahasa...
tak kira lah nampak berdebat atau tidak.. ingat panjang lebar je comment rupanya comment with no idea.. huhhh academician uol..

mcm mana nak jadi acedemician yg betul kena jadi mcm uol ke...

uol rasa uol ni memang betul ke academician ke..

definisi acedemician please?

satu lagi nak kena ikut falsafah pendidikan negara tak.?

Dari non acedimician tp bukan non adooooooooo...

MIMIPHARMA

queennana said...

Komen FB
apa yang mak cakap itu semua salah kah?

QN
Dalam posting tu tak ade pulak kami menyatakan posting uol tu SALAH...kalau ada perkataan "SALAH" tu sila highlightkan atau COPY and PASTE dan tunjukkan kepada kami

Komen FB
apakah tujuan debat untuk menegakkan benang yang basah, atau mencari kebenaran?

QN
Posting secara berdebat atau apa jua cara/bentuk yang ingin di sampaikan oleh penulis itew terserah kepada hak individu..
mak tanya ko balik, posting yang uol bagi lengkap ngan falsafah KUNG FU TZE tu dan analogi HITLER berbagai tu sebaik selepas hem membidas balik posting Miss Africa tu bagi tu ko tak tanya pulak diri uol. adakah ianyer juga bersifat menegakan benang yang basah? Didalam posting uol timbul keraguan saja kepada kami, maka dimana kami boleh bidas kami bidas. kalau tak boleh kami berdiam, bukan nyer kami bersifat selective yang cuba uol ketengahkan sekarang ni.

Komen FB
Dan adakah mak nampak berdebat (dengan data-data dan teori yang palsu)?

QN
Berdebat itu bermacam cara bahasa atau lenggok bahasa boleh di gunapakai...uol tengok tak Debat DSA?...adakah DSA menggunakan cara bahasa macam MIMIPHARMA...tak ade kan...DSA berdebat pun menggunakan lenggok bahasa yang biasa je yang mudah difahami, macam uol kuarkan posting...sebab tu kami boleh digest kesemua nyer balik dan membidas balik.tu sajorkkkk

Komen FB
if you want to be an academician, be like one.

QN
Perlu ke nak jadi academician terlebih dulu untuk berdebat, atau untuk posting, untuk memberi pendapat atau membidas pendapat?

Anyway..Kami masih mampu untuk blogging. yang penting jangan cepat melatah ketika memberi pendapat/atau menulis. Digest first, second study/research and lastly baru menulis. tu sajorkkkk

Ketika mengajar pun kita kena berhati hati ngan apa statement, fakta, bahasa dan sebagainyer....jangan terlepas pandang, jangan terlepas kata, student akan ketawakan kita balik. tak gitew Cikgu Joyah!!!!Baiklah murid murid, hari ini kita mulakan, bla bla bla bla bla bla bla......any question? sila angkat tangan...

Dari QN
Dari blogging ini dapatlah serba sedikit queen belajar tentang indahnyer bahasa..."BAHASA ITU MENUNJUKKAN BANGSA".....opsss

@way said...

"Posting secara berdebat atau apa jua cara/bentuk yang ingin di sampaikan oleh penulis itew terserah kepada hak individu.." petikan tulisan komen dari QN yang ditulis oleh MIMITOY.

Well dari segi gaya bahasa,susunan ayat dan penggunaan prasa kata dalam psoting 'Menjawab Segalan Bentuk Persoalan' lebih menjurus kepada text bidasan di dalam program pertandingan bahasa peringkat negeri...

Memandangkan ianya dibidas satu persatu mengenai apa yang diuraikan, ini menunjukan penulis ingin penyampaian apa yang hendak disampaikan melalui bentuk perbahasan. DSAI tidak menggunakan istilah anologi,konotasi tetapi sebaliknya menggunakan fakta yang telah dimanupulasikan dengan menggunakan penyusunan RETORIK yang begitu teliti dan kelihatan tulus IKHLAS untuk membuatkan hadirinnya yang hadir mahupun mendengar terpesona dan menganggap semua hujahan yang disampaikan benar belaka.

Justeru, perkara dasarnya adalah sama di sini, menegakkan sesuatu perkara yang mana si penulis mahu audiennya menerima apa yang diperkatakan adalah betul belaka dan tidak betul melainkan betul belaka.

Namun begitu, si penulis seharusnya menerima kenyataan yang mana tidak semua yang diperkatakan itu mampu diterima sebulat-bulatnya oleh audiennya.

Oleh hal yang demikian adalah baiknya, pendekatan MUHASABAH diri diguna pakai dalam menangani sesuatu situasi agar ianya tidak menjadi tegang seperti yang selalu diajar golongan pendidik ketika mengajar mata pelajaran BAHASA MELAYU dibawah bab Bahasa Kiasan, 'Seperti menarik rambut di dalam tepung, rambut tidak putus dan tepungnya tidak berselerak' yang membawa maksud = Sesuatu perkara yang kita lakukan seharusnya diperhalusi agar ianya tidak menyinggung mana-mana pihak. (ini mengikut konsep yang kita perbincangkan sakarang) dan ianya boleh diaplikasikan kepada keadaan atau situasi yang berbeza bagi menunjukkan apaibila kita melakukan sesuatu perkara kita seharusnya berhati-hati agar ianya tidak memberi kesan yang buruk kepada keadaan ketika itu..

Emmm betul ker teori tuu... saja bosan nie nak tunggu balik..

Jap lagi DARY London nak datang... ok jer 7 inch sajork..

queennana said...

bi mak pegi keje kejap nanti mak komen apa yang kau komen... moga moga komen kali ini menjadi penyuluh kepada kefahaman kau di tahap paling maksimum.. agar MUHASABAH dalam PENDIDIKAN MORAL tidak boleh dikatogerikan oleh pendidik di dalam BAHASA MELAYU..

dr : mimipharma

queennana said...

to abby:
bertemu kita lagi di arena pergulungan secara keseluruhan.. moga moga kali ini menjadi penyuluh kepada segala bentuk permasalahan komen yang kurang imperikal..

begini... sudah jelas mak nyatakan bahawa matlamat posting adalah sama cuma pendekatannya berbeza...(mak nak kau kaji dulu maksud ni.. kau kan seorang sub ******)

maksudnya tujuan/objektif adalah semua sama mana mana pihak... iaitu nak menyampaikan sesuatu atau memberi informasi dalam bentuk tulisan... jelassssss..

pendekatan pula bermaksud cara atau kaedah yg menggunakan medium yg bagaimana... itu yg mak kata terpulang kepada individu.. mak akuilah kaedah mak menggunakan konsep debat... apa masalahnya.. mcm kau dalam posting posting terdahulu kau guna kaedah lampiran gambar lasenja, peta dan sebagainya itu satu kaedah juga.(mak tak tahu objektifnya dalam pikiran kau)

nak suruh penulis terima kenyataan tentang tak semuanya betul.. mak nak tanya kau.. kau terima tak kenyataan apa yang kau tulis.. seharusnya penulis harus bijak lah dalam memberi pandangan.. contohnya kalau penulis rasa suatu fakta tu tidak betul jgn cakap saja saja ianya tidak betul tetapi sebaliknya jelaskan lah kepada kami fakta yng uol rasa betul.. tapi mak nampak takde pun cuma pendapat secara umum. ke takut kena bidas dengan fakta baru nanti.. sapa sapa pun boleh... analogi: seorang dady dari londan bertanya jalan rajawali tu kat mana uol jawab kat malaysia.. jumpa ke dady london tu cari.. kan terlepas 7 inch tu.. maksudnya begitu nak bidas biarlah jelas dan terperinci kalau tak dapat, senyap saja dirumah..

lepas tu sibuk pula nak kaitkan dengan audien supaya jangan mudah terpedaya atau percaya.. kenapa kau uol nak menang pilihan raya ke..
begini pendapat mak..
sebaliknya bila kau yakinkan audien jangan percaya dengan semua fakta.. bagilah fakta kau yg boleh audiaen percaya.. tetapi tidak juga dinyatakan, dan cakap gaya bahasa boleh memanipulasikan kepercayaa audien.. maka uol harus guna juga lah kemahiran bahasa yg uol belajar selama ini.rujuk teori komunikasi dari FB. analoginya begini uol: milah berkata kepada senah
cik senah sebenarnya jangan percaya kepada akhbar cahaya harian sebab semauanya tak betul bahasa je sedap.stop sampai situ.. kesian cik senah terkapai kapai lepas ni nak baca akhbar mana pulak.. tak baik uol bagilah tahu alternatif akhbar lain..... ada celahan? tidak ada ! saya teruskan dengan apa seterusnya..

jikalau bahasa kiasan (lebih tepat pepatah) menarik rambut dalam tepung dan sebagainya dipersoalakan mak rasa pepatah paku dulang harus dulu di beri penekanan...itu lagi membuat dia berhati2 supaya bila nak bercakap sesuatu dia pun rasa dia pun sama... maka dia senyap terus.. sangat praktikal..semudah itu..

maka sekali lagi harus jelas segala bentuk fakta yang mak bidas mak bukan nak betulkan..cuma mak ragukan dan persoalkan.. kalau uol rasa ia tidak boleh diragukan lagi.. jelaskan kepada kami.. bukan komen secara umum..

dah lah komen.. penat mak pikir nak bidas mcm mana dah.. pas ni mak nak guna kaedah pantun plak...

tu sajorkkkkk

dari MIMIPHARMA

Mistressluvbondage said...

Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik
Mimi cantik

Mistressluvbondage said...

Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman
Mimi Luv Lokman

Miss Africa said...

Semua orang kawan mak termasuk...
Semua orang kawan mak termasuk...
Semua orang kawan mak termasuk...
Semua orang kawan mak termasuk...
Semua orang kawan mak termasuk...
Semua orang kawan mak termasuk...
Semua orang kawan mak termasuk...
Semua orang kawan mak termasuk...
Semua orang kawan mak termasuk...

@way said...

"DSAI tidak menggunakan istilah anologi,konotasi tetapi sebaliknya menggunakan fakta yang telah dimanupulasikan dengan menggunakan penyusunan RETORIK yang begitu teliti dan kelihatan tulus IKHLAS untuk membuatkan hadirinnya yang hadir mahupun mendengar terpesona dan menganggap semua hujahan yang disampaikan benar belaka."

Ini rujuk kepada komen uoll, bukan HEM nak menang pilihanraya...

Well ok lah cik MIMITOI HEM rasa HEM x mampu nak berbidas ngan uoll...

Apapun selamat maju jaya...

So HEM akan teruskan untuk posting melalui lensa saja...its not Lasenja but LaSENZA....

Emmm i perbetulkan LaSENZA, belajar tinggi x reti bezakan ke?
Atau sememangnya ada niat utk menjadi bahan gelak ketawa, kerana Lasenja adalah senja a.k.a tua?

Emmm bagaimana org yg mencipta perkataan Lasenja itu, muda dari segi umur atau paras rupa... atau dapat ker barang2 itewww....

Nada2 cemburu ada sekelumitdi situ

queennana said...

ada tak lagi komen... kalau dah tak ada mak nak ambik kesempatan diatas segala bentuk ayat yang menyinggung sama ada yng mak perasan atau tidak... mak nak mintak maaf..

akhir kata mak tutup (* subject to change)posting ini untuk di komen... kita beralih kepada posting2 terbaru..

wassalam...


mimipharma

Sister of St Angelic said...

"ingat seorang acedemician senang nak faham bahasa...
tak kira lah nampak berdebat atau tidak.. ingat panjang lebar je comment rupanya comment with no idea.. huhhh academician uol.."

when sis a use to teach:
i aspect my students to go straight to the point with facts. i dun teach litterature. jawab soklan dan thesis x payah bunga2 (not to confuse with using bombastic words appropriately)
that's all, dear, are u there yet?

Miss Africa said...

Mak baru jadik judge debate semalam...8 pm-10 pm! Penat uols!

Apa2pon...mak tetap rasa FB ada bahan bila dia bercakap sebab dia ada degree dan dua masters dalam policy! Mak tengok objective evidence! He has two social science research projects under his belt!

Sama macam Queenana, mak admire your skill n knowledge dalam analytical chemistry uols! sebab tu mak suka tanya chemistry kat uols! Uols ada masters and 2 intternational journals! mak pon non ado! In that respect, uols diva!

Abbyboosh...he was trained in journalism. He published his many articles in one of the english mails. Now he is a sub editor for another newspaper. He walk the talk!He knows what he was saying about retorik, anoloji or whatever terms you guys have been discussing!

Mimapharma....u r young and smart! But you kind of lost and lack of perspective in what you are doing. maybe, you think your youth is to your advantage! You maybe a good orator! but who listen? A good argument does not necessarily depend on the content itself but also the credibility of the orator! I guess you should go back and think what you want to do exactly in life. Be humble and learn! Then you aim single mindedly to get what you want! Don't be a FLIP FLOP! I hope 'mimipharma' is your last name tag! After you changed it from 'mimifreescale' and 'mimiauto'!

Miss Africa....mak ada PKNS!

queennana said...

diatas penutupan mak ari tu subject to change.. so mak nak sambung jugak..


TO Sis A : uol kena faham Fakulti Bahasa tak sama dengan Fakulti di gugusan sains dan teknologi.. uol betul, uol nak pelajar uol direct to the point sebab sains n teknologi based on fakta dan tak boleh berubah maksud... tapi mak nak tanya posting yg mak dan yang lain post yg menjadi isu itu fakta sains ke tak... emmmm so tak leh samakan... kita sesuai kan mengikut keadaan.. kalau nak berdebat pasal sains kita kena buat dalam bentuk kuiz atau menjawab soalan.. dan mak pasti skema jawapan dia sama di seluruh antera dunia.. tak boleh diragukan lagi.. kalau sesuatu berbentuk pendapat jawapan dia atas kemahiran idea...

to Miss Africa

upsr pmr spm sijil diploma degree master phd... dan seterusnya bagi mak sama je... bukan bagus sangat pun orang yg ada degree berbanding spm.. tak payah nak tunggu buat research banyak2 publish banyak2..baru org respect. abraham lincoln yg 8 bulan je sekolah secara formal.. rakyat amerika julang sampai jadi president... so... tak yah amik contoh barat.. contoh Nabi Muhammad yang tak gi sekolah formal pun cukup tgk sejarah kepimpinan baginda.. tapi mak malu dgn diri mak sebab ada juga ajaran nabi mak susah gila nak ikut.. iaitu.. emmmm..

mcm ni lah Miss Africa:

bagi mak walaupun dia ada degree master ke phd ke published article banyak2 ke masalahnya dia tahu semua benda ke.?.idea budak lulusan spm kalau betul tak boleh diterima ke dan kena tunggu amik master dulu ke ? ehhh pikir lah weiiiii.. kalau uol cakap benda ni kat kelas atau universiti yes kalau mak jadi student pun mak bangga wowwwwwww graduate master austraalia sioooootttttt. TETAPI kalau uol cakap kat public. uol dapat apa. diaorg jawab apa... pegi mampus lah kau.takde apa effect.. .so sebelum bagi komen pikirlah diri sendiri. tp kalau nak kejar dm 52 ke nak naik gaji menegak ke p1 t267 ke.. yang tu baru mak PERCAYA BETUL baik uol amik master atau phd.. dapat lebih banyak duit gaji. sebab kalau uol cakap besar pun org tk naik kan gaji uol..emmm cuba pikir jugak.. kalau dari segi IQ emmmmm sebab uol kena jugak pikir pasal EQ.. mak tanya CEO dia kata kena balance kalau IQ tinggi je masalah jugak... emmm

bagus ni mak nak baca pasal IQ and EQ nanti.. manalah tahu boleh tolong chempaka desa dalam kursus di Kuantan nanti.. mak boleh bagi info..

Thanks anyway Miss Africa:
sebab ingat kan mak pasal keje mak yg ntah ke mana masa depan.. mak pun takut uol, gaji hampir separuh beza dari dulu.. tp takpe mak nak cuba plan hidup mak ni... thanks ingatkan mak... cuma mak takut cam ni je pelajar yang spm sekarang ntah2 dalam 4 tahun lagi dah dapat phd mak baru je nak cari supervisor master.. cempaka desa tolong mak.. mak nak amik master under uolah..

ADIL bermaksud meletakan/menilai sesuatu pada haknya...

mak pun rasa banyak benda mak tak adil.. mak takut.. tapi mak tak kan jadi pengecut tuk larikkkkkk..

selesai... ada ada takde mak senyap...

semua dari MIMIPHARMA.. RA biasa jerrrrr

Sister of St Angelic said...

mak pernah ajar fakulti bahasa juga.
dan boss mak mmg suka suruh mak edit writings, still
dear, are u there yet?

Sister of St Angelic said...

ps: jangan sampai hutang budi tergadai body, think b4 u jump!
dear, are u there yet?

Mistressluvbondage said...

Sis angie cuba pulak main hsemate mak??????????????

Mistressluvbondage said...

Corina x nak 3some dgn mak

Sister of St Angelic said...

*out of context

Mistressluvbondage said...

Jangan sampai hutang budi tergadai body, think b4 u jump!
Mak faham
Sian hse mate mak

queennana said...

Dari QN

ermmm..."let bygone be bygone" ....don't let it gone nampaknyer, apa lagi lah yang nak di isukan?

Masih ader lagi rupa rupanyer isu berbangkit, i thought sesi bersalaman di Dawood dah habis, ader lagi rupanyer....

Mistressluvbondage said...

Mereka propa u ols
nak tau...kol mak
heheheheh

Mistressluvbondage said...

Sis Angie

Kalu x nak mak pecah lobang
Belanja mak dinner kat Naluri seminggu
setuju?

Sister of St Angelic said...

calling my agent for 1st flight to Tanzania
larik**********************

Sister of St Angelic said...

ok, lagi murah dari flight he Tanzania*

*mak boleh claim

Fiebie said...

mak setuju dengan pendapat mimipharma. apa kata kita tutup semua university dan amik pelajar dengan jurusan spm sahaja untuk menjadi pensyarah, professor, doktor-doktor, peguam-peguam, pentadbir, ahli sains dan pastikan semuanya mesti pandai berdebat supaya mereka boleh berdebat ubat apa yang baik, polisi apa yang sesuai, undang-undang apa yang adil dan sebagainya.

lets.

bercakaplah dengan hak, bercakap lah dengan kebenaran, bercakaplah dengan kesabaran.

Fiebie said...

tapi satu permintaan mak, kalau ingin berdebat sila fahamkan dulu isu, dan debatlah apa yang diragui dan diketahui benar kesalahannya, dan bukan berdebat atas alasan kerana ingin berdebat. sebab itu bila ada pertandingan berdebat ada pengadil, dan pengadil itu akan menentukan benar atau tidaknya. dalam mahkamah pun ada hakim yang akan menentukan keadilan. Bukan yang berdebat itu yang menentukan atau rasa dia yang benar atau tidak.

yang terbaik adalah dari mesyuarah, dan mencari kata sepakat dari semua tidak kisah lah tahap mana pun pendidikan, pengalaman dan pengetahuan seseorang itu .

Kerana bak kata mimi, Nabi pun tidak pernah bersekolah, walaupun nabi ada sebuah kitab yang membantunya dan di anggap mukjizat terhebat di dunia, dan nabi sendiri pernah menyarankan supaya menuntut ilmu, walaupun sehingga ke negeri china.

p/s: beli tiket mengunakan kad kredit sis angelic, sebab suka menyusahkan sis angelic.

Sister of St Angelic said...

ok, mak dah check jadual, tp ko gi sorg la, sbb mak naluri sajork!
*bank mak nak bagi reward apa plak kali ni erk?
dear, are u there yet?

Mistressluvbondage said...

Naluri mak mn?

FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher FB pakai blusher FB pakai blusher FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher
FB pakai blusher

queennana said...

penat... baru abih buat tlc utk compound mak ari ni.. haaah banyaknya komen.. best ni best...

to fb:
ok mak surface2 dulu ek komen
mak ikut cakap kau berbahas ikut kesabaran... so mak nak sabar jap.. esok cuti mlm ni banyak masa.. tunggu mak bidas apa yg kau posting.. nak baca betul2... satu persatu.. nak tgk kau sabar tak masa menulis komen tu.. hehehehehe... mak suka..jap lagi kita makan besar.. tuk pembuka selera ni dia.. nasib baik ada pelajar spm yg berpotensi boleh kerajaan buat universiti dan suruh dia sambung diploma... kalau tak berpotensi kerajaan pun malas nak bukak universiti.. fikir dulu yang tu... kah kah kah.. mak suka main terjun lubang. nanti mak nak terjun bukit...

p/s : sis A mak nak bg tahu.. semenjak mak jadi RA ni duit tk banyak.. tetapi mak tetap bayar laptop pada kadar minima ekkk.seperti yg mak tak pernah miss setiap bulan... mak takut dahh uol. tapi mak tahu SIS A baik hati... yg RM16 mami mak boleh bayar setiap bulan sebab mak tahu tanggung jawab mak. kalau boleh mak nak elakan kumpul2. tu semua kalau boleh TAPI kalau tak boleh mak bg tahu awal2 jgn risau..to CEO pasal sewa rumah uol jgn bg tahu orng tau mak bayar ke tak.. nanti diorg cakap mak tido atau berguling free...... so mak nak sabar jap n nak posting lagi... hehehehehehehe.. MLB kalau ol tak bg tahu pun takpe tp mak tetap belanja uol tp kena tunggu gaji pertama mak kat tempat baru.. biasalah suka lompat2 keja takde duit nak kumpul... miskin...
to: blonde mak tetap ingat jasa uol samapi mak mati...keadaan tak mengizinkin tum stay lama.. ya lah pasal nomok lahhh... hehehehehe...

dari: mimipharma
sama sek men ngan sis A dulu.

Mistressluvbondage said...

mak x nak 1st gaj kau lol
mak nak L.O.K.M.A.N

Sis A,
Masih gersang lagi

Sister of St Angelic said...

lepas semayang maghrib kita gi RURU, tapi senyap2, takut housemate uols tahu..

queennana said...

36 komen dah.. so ni yg ke37.. kepada CEO yang sukakan pertandingan adakanlah pertandingan posting komen paling banyak...
To fibi mak dah nak komen ni..

DARI FB:
mak setuju dengan pendapat mimipharma. apa kata kita tutup semua university dan amik pelajar dengan jurusan spm sahaja untuk menjadi pensyarah, professor, doktor-doktor, peguam-peguam, pentadbir, ahli sains dan pastikan semuanya mesti pandai berdebat supaya mereka boleh berdebat ubat apa yang baik, polisi apa yang sesuai, undang-undang apa yang adil dan sebagainya.
----->
Kelakar lah… dalam statement mak, ada ke mak kata lulusan spm boleh jadi semua yg diatas.. mak kata kalau pendapat budak spm tu betul nak tunggu dia amik master dulu ke baru nak sahihkan kebenaran dia.. apa masalah uol ni.. OMG sabar ke tak ni membaca komen…
Begini uol… mak bagi anologi jgn marah ekk dan jgn senyap kena jawab.. tapi jgn jawab terus kena sabar mcm uol slalu praktis
Rokiah Daud pemegang Phd dalam bidang penyiaran mempunyai stesen TV paling besar di Negara Zimbabwe(negera org yg gemar nak larikk ke sana) maka dia ingin menganjurkan satu pertandingan iaitu “ are you smarter than five former” . Soalan dalam pertandingan tu begini “ 2x5 = ?” so wakil budak spm tu jawab 10 tapi dengan bangga nya peserta lulusan master menjawab 7. uol mesti terkejut pemenang dia budak master tu.. ya lah sebab dia ada master.. spm apa klasssssssssssssssss… mak nak cari hakim yg ADIL bg budak master tu menang.. mak rasa baik uol jadi hakim tapi tak kisahlah takde master undang2 pun.sebab uol adil kan??????. nak tak? boleh mak cakap kat rokiah daud tu…
Kih kih kih gurau gurau je.. so bercakaplah dengan hak… katanyerrrrrr..hehehehe.
Kita tgk lagi bagaimana rupanya org yg nak suruh cakap dengan kebenaran plak…
FB:
tapi satu permintaan mak, kalau ingin berdebat sila fahamkan dulu isu, dan debatlah apa yang diragui dan diketahui benar kesalahannya, dan bukan berdebat atas alasan kerana ingin berdebat. sebab itu bila ada pertandingan berdebat ada pengadil, dan pengadil itu akan menentukan benar atau tidaknya. dalam mahkamah pun ada hakim yang akan menentukan keadilan. Bukan yang berdebat itu yang menentukan atau rasa dia yang benar atau tidak.
----->
mak nak Tanya kau mintak ngan sapa mintak pada semua atau mintak utk diri sendiri.. tu yg pertama
yg kedua kau dulu kena fahamkan isu baru suruh org faham isu.
Memang berdebat pada benda yg mak ragu sebab tu mak mempersoalkan. Bukannya suruh org ni suruh orang tu.. . tapi jawapan kepada soalan mak play play angel… uol sibuk dengan pengadil hakim tuk tentukan menang kalah sapa betul sapa salah, mak mempersoalkan uol rasa keputusan hakim atau pengadil tu semua betul ke.. kalau rasa keputusan pengadil/hakim betul kenapa masih ada lagi ketidak puashatian pihak yang kalah dalam satu pertandingan atau perbicaraan,, mak ragukan hujah uol dengan ambik contoh mcm ni.. Kisah Nabi Yusoff Alaihisallam difitnah memperkosa zulaikha oleh zulaikha sendiri di bicarakan dimahkamah sapa hakim mak tak tahu masa tu tapi dijatuhkan hukuman penjara..Nabi yusoff senyap dan terima. Dan berdoa biarlah dia berada dalam penjara daripada hadapi hidup dgn manusia yang keji diluar sana…ops sirah Nabi Yusoff lah pulak.. over tau…

DARI FB:
yang terbaik adalah dari mesyuarah, dan mencari kata sepakat dari semua tidak kisah lah tahap mana pun pendidikan, pengalaman dan pengetahuan seseorang itu .
----->
yang ni mak setuju dan mak menyokong fb sebab dia bersifat adil dan tak berpihak mana mana pihak lagipun dia jelas dan mudah faham.. Teruskan dengan ayat2 begini..

yg ni plakkk
DARI FB:
Kerana bak kata mimi, Nabi pun tidak pernah bersekolah, walaupun nabi ada sebuah kitab yang membantunya dan di anggap mukjizat terhebat di dunia, dan nabi sendiri pernah menyarankan supaya menuntut ilmu, walaupun sehingga ke negeri china.
----->
Emmm ok MUkjizat tu Al-Quran.. emm kena ingat uol masa Nabi Muhammad 40 tahun baru baginda dapat mukjizat tu. ops dah jerat diri lagi. . sebelum dia 40 tahun apa yg membantunya uol tak nyatakan… mak nak tahu tu.. sebelum tu baginda dah pun pernah jadi ketua pendamai antara kampong kampong sebelah,
Sebab Rasulullah kata menuntut ilmu walaupun sehingga ke negeri cina lah kita tidak boleh nak tutup universiti sesuka hati, kalau tak mak rasa dah lama dah kena tutup… kih kih kih..
Bercakap dengan kesabaran katanyerrrrrrrrrrrrrrrrrrr..

p/s MLB lets kita gi negeri cina nak tak …? Mak ajak lukman sekali..

Dari : MIMIPHARMA.. lepas ni mimi apa plak Wollahhualam..

Sister of St Angelic said...

dari sumber mak (tak perlu mak sebut nama tapi sume tau sapa, tapi bukan shit stirrer), mimipharma selalu masuk debat-debat peringkat universiti dulu2, urm...tapi tak pernah menang pun...agak-agaknya nape erk?

queennana said...

Sis A: motif sampai bercerita kat peknga... tak baik tau, uol mak sarankan uol tanya org yg pernah pegi pertandingan debat sama ngan mak. . bukan org yg baru sama akhir kenal ngan mak.. tanya dia tahu tak debat astar debat diraja debat alam sekitar debat lebuh raya debat perpaduan debat kemerdekaan.. dia pernah ikut ke.. tak kisah lah dia pegi jadi pendebat atau jadi penyokong atau jadi researcher debat.. dia pernah pegi ke tak.. tanya dia uol. kalau dia pergi ok so uol boleh percaya.. satu lagi ada 2 katogeri debat tanya dia balik, katogeri mana mak tak pernah menang..

atau mak rasa dia nak cakap mak tak pernah menang pendebat terbaik kot.. pembidas ke3 jarang menang.. sebab keje dia bidas je.. yg selalu menang yg pertama sebab dia yang bukak konsep perdebatan yg lain sokong je...

tp bg mak tak kisah lah menang atau kalah dalam PERTANDIGAN debat adat bertanding.. tu mak jawab uol tanya kenapa..

nampaknya makin mak membenci terhadap seseorang.. thanks sis A kerana bagi tahu mak.. mak ingat jasa uol sampai bila2..

ajaklah peknga masuk sekali dalam blog ni pakai id uol.. mak pun pakai id CEO..mesti meriah..

mimiPHARMA

queennana said...

SIS A : terlupa..masa tu mak dah ajak dia pergi pertandigan debat tu semua.. tapi dia sibuk nak pegi pertandingan nyanyian keroncong tari menari tarian melayu.anjuran MAKUM (majlis kebudayaan universiti malaysia ). sebab tu kalau gi karaoke suara dia MELETUP,, mak suara hauuuuuukkkkk..

mimipharma..

queennana said...

Dari QN
oooo.....mak suka sangat inilah posting yang paling hangat buat masa sekarang, sudah mencecah 40 komen, walaupun komennyer adalah dari orang yang sama tapi tak kisahlah, yang penting isu ini paling kontroversi....komen pula tak main yang pendek pendek, komen hampir sama ngan posting mcm ner tu? TERUSKAN USAHA UNTUK MENGOMEN DAN MEMBIDAS, MENCATAS..... DINCH MENCARUT UOL OK, HEM DINCH SUKA ORG YG SUKA MEMAKI IKUT EMOTIONAL.

CEO

Sister of St Angelic said...

"nampaknya makin mak membenci terhadap seseorang.. thanks sis A kerana bagi tahu mak.. mak ingat jasa uol sampai bila2.."

owh mak la shit stirrer? org2* yang berak tu x kire???

*the 3 of u

Mistressluvbondage said...

Mak stim biler si tutttttttt
tegor mak tadi masa open house

Mahura Karma Jaya said...

BOSAN..BOSAN..BOSAN..!!